Menu

Kampania „Pomóż ocalić 100 000 osób rocznie”

10.03.2020

baner kampani ECCAM 2020

W ramach Europejskiego Miesiąca Świadomości Raka Jelita Grubego (ECCAM) ruszyła kampania mająca na celu promowanie badań przesiewowych w kierunku tego nowotworu.

Celem kampanii jest zwiększenie wsparcia publicznego dla szerszej dostępności badań przesiewowych w kierunku raka jelita grubego w całej Europie. Każdy może wziąć w niej udział, podpisując petycję przygotowaną również w języku polskim, za pośrednictwem platformy społecznej Change.org.

Rak jelita grubego jest drugim pod względem umieralności nowotworem w Europie. Wielu, spośród nas, odebrał przyjaciela lub ukochaną osobę. Jednak 90% pacjentów mogłoby żyć, gdyby raka wykryto na początkowym etapie choroby.

Wczesne wykrycie jest takie łatwe. Wystarczy prosty test przesiewowy, który można przeprowadzić w domu. Dlaczego więc nie każdy kraj traktuje priorytetowo wprowadzenie tego testu?

Rada Europy wyznaczyła jako cel przebadanie 65% osób pomiędzy 50. a 75. rokiem życia w badaniu przesiewowym. Niestety tylko kilka krajów zdołało zbliżyć się do tego wyniku. Te najlepiej radzące sobie kraje badają ponad czterokrotnie więcej osób powyżej 50. roku życia, niż pozostałe. I ratują tysiące osób.

Gdyby każdy europejski kraj osiągnął wyznaczony cel, moglibyśmy uratować ponad 100 000 osób rocznie.

Pomóż i podpisz petycję


Źródło:

  1. #BeautifulLives Campaign, Digestive Cancers Europe, Fundacja EuropaColon Polska
» więcej aktualności medycznych

Obserwuj Onkonet na Facebooku

Preparat Nutridrink do leczenia żywieniowego firmy Nutricia

preparat do leczenia żywieniowego Nutridrink firmy Nutricia